Ziekteverzuim veroorzaakt door klanten?

7 oktober 2011  |  Categorie: Marketing en klantenbinding, Trots en bedrijfscultuur

Deze week zag ik CBS-cijfers over ziekteverzuim. Opmerkelijk was dat de horeca het beste scoort met 2,5%. De meeste zieken vind je in de gezondheidszorg (5%), onderwijs (5,1%) en openbaar bestuur (5,1%).

Het moet niet gekker worden. Heeft de workshop Klanten Wegjagen dan gelijk? Zijn klanten inderdaad etters die je van het werk houden? Als je werkt in in de gezondheidszorg, onderwijs of openbaar bestuur ben je daar dan mooi klaar mee. Elke dag word je van het werk gehouden door je clienten/studenten/burgers en je kunt geen kant op. Uiteindelijk meld je je ziek.

In de horeca weten ze beter hoe ze met klanten om moeten gaan. Compleet negeren en onvriendelijk behandelen. Zeker nu er zoveel concurrent-restaurants en cafe’s failliet gaan, dreigen er steeds meer klanten in steeds minder horeca-gelegenheden te komen. Om gezond te blijven en plezier in het werk te houden, zit er maar één ding op: de klanten wegjagen. Dat lukt heel goed, blijkt uit het onderzoek van TafelReserveren.nl.

Zou het echt zo zijn?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Privacy Voorkeuren